Cloud

Naš program

Predškolska Ustanova „Kraljevstvo Narnija“ je Ustanova inspirisana Ređo pedagogijom, gde se deca doživljavaju kao aktivni konstruktori vlastitih znanja i upravo zbog toga je važno obezbediti mogućnosti za njihovo aktivno učenje i učešće. Zato će se kretati od interesovanja, potencijala, mogućnosti i kreativnosti svakog deteta ponaosob. Polazićemo od ideje da različita deca uče na različite načine i zato ćemo negovati pristup učenju u kome ne postoje teme i aktivnosti koje su unapred zadate od strane odraslih. Vaspitač će na osnovu građenja bliskih odnosa sa decom i otkrivanja njihovih interesovanja pokretati i razvijati projekte (čiji tok, trajanje i produkti nisu unapred određeni, već izranjaju iz ideja i aktivosti dece i odraslih). Naše putovanje kroz učenje je u toku i nadamo se da ga doživljavate upravo tako: kao priliku za razmišljanje i rast svakog dana! 

Projektni pristup učenju

Projektni pristup učenju je specifičan, jer umesto da imamo kalendar sa temama (nedeljnim, mesečnim) koje su unapred planirali odrasli, mi se trudimo da prepoznamo dominantna i trenutna interesovanja dece. Na osnovu toga kreiramo izazovne situacije, kroz koje deca mogu da nadograđuju svoje ideje i aktivnosti u okviru pitanja/tema koje oni trenutno istražuju. Tako, umesto da kežemo „ove nedelje radimo boje“ i realizujemo iste aktivnostu u različitim grupama, mi kažemo – deca sz trenutni zaniteresovana za „avione“ i mi ćemo ih ove nedelje zajedno proučavati.

Odnos prema dečjoj igri

Kako u osnovi našeg programa leži ideja da je slobodna igra dece predškolskog uzrasta nezamenljiva te ni jedna organizovana aktivnost ne može biti podsticajnija od istraživanja i aktivnosti koje deca sama pokreću, veliki deo dana provodimo upravo u slobodnoj igri. To ne znači da tokom igre vaspitač ne realizuje vaspitno – obrazovni rad, naprotiv. U tim situacijama on pomno prati, osluškuje, zapaža i preispituje vaspitno obrazovnu praksu, svoj odnos prema detetu, svoje viđenje kvalitetnog i podsticajnog okruženja i ta zapažanja koristi za dalje razvijanje programa i otvaranje projekata sa decom.

Odnos prema okruženju

Naša sredina za učenje odražava naše verovanje da su deca po prirodi znatiželjna, da teže ka ostvarivanju odnosa sa drugima i da konstruišu svoje znanje o svetu kroz interakciju sa svojim okruženjem, ljudima i stvarima. Kao odraz naše filozofije, mi kreiramo sredinu koja je bogata materijalima i ohrabruje decu i odrasle na eksperimentisanje i kreativno izražavanje.

Posebni oblici vaspitno – obrazovnog rada

Pored aktivnosti koje deca sama organizuju, kao i onih koje sa njima pokreću njihovi vaspitači, u našem vrtiću okupljamo i saradnike različitih zanimanja, koji obogaćuju naše okruženje aktivnostima koje mi samostalno ne bismo mogli/umeli da organizujemo. Tako, za svu decu jaslenog i predškolskog uzrasta realizujemo muzičke projekte, kroz koje se oni upoznaju sa različitim instrumentima i različitim vrstama muzike, a deca koja su naročito zainteresovana nastavljaju da uče sviranje određenog instrumenta, ili pak formiraju svoj bend ili hor.

Prepoznajući značaj podsticanja pravilnog fizičkog razvoja dece, svake nedelje imamo i sportske radionice, na kojima deca vežbaju pravilno držanje, pravilno disanje, koncentraciju i koordinaciju, razvijaju timski duh, a pri tom se i sjajno zabavljaju. Tokom letnjih meseci sa decom uživamo na našem bazenu, na kome organizujemo školicu plivanja u saradnji sa sertifikovanim iskruktorima.

Zagovornici smo pristupa po kome za decu predškolskog uzrasta nije podsticajan ni jedan oblik formalnog podučavanja. Iz tog razloga, u našoj ustanovi se učenje stranih jezika ne uvodi pre pripremnog predškolskog programa, kada deca i sama iskazuju potrebu za učestvovanjem u formalnim oblicima učenja i podučavanja, a time se upoznaju i sa svim oblastima koje će kasnije u školi izučavati u formi školskih predmeta.

Pored svih navedenih saradnika našeg vrtića, tokom trajanja projekata koje vaspitači i deca organizuju, pozivaćemo različite stručnjake (slikare, vajare, fotografe, naučnike, lekare, stolare, zanatlije…) da nas posete i pomognu nam u realizaciji naših projekata.